Шахрайство та банківські операції під час карантину. Як захистити свої кошти?

Під час карантину частка дистанційного отримання банківських послуг неухильно зростає, що викликане необхідністю залишатися вдома і купувати онлайн, сплачувати комунальні та інші посуги через мережу Інтернет. Проте злочинцітеж активізуються, тому нагадаємо вам найпоширеніші випадки шахрайства з банківськими картками.

  • Шахрай може зателефонувати від імені співробітника банку та повідомити, що ваша картка заблокована (або їй загрожує блокування). Щоб “розблокувати” її, шахрай обов’язково запитає конфіденційні реквізити.
  • Шахрай телефонує під виглядом співробітника Пенсійного фонду (чи іншої державної установи) та повідомляє про те, що на картку будуть перераховані гроші (надбавка до пенсії, додаткові нарахування, матеріальна допомога тощо). Або навпаки, що картку заблоковано та необхідно перевести кошти на нову. Для отримання платежу або переказу шахрай намагатиметься дізнатися конфіденційні реквізити вашої картки.Увага: для нарахування будь-яких сум на рахунок відправнику коштів потрібно знати лише номер картки. Якщо вас переконують розкрити конфіденційні дані, це – шахрайство!
  • Шахрай телефонує під виглядом банківського працівника, щоб “перевірити” дані щодо кредиту. Під приводом того, аби позичальнику не довелося сплачувати штрафи за несвоєчасне погашення кредитів, зловмисники випитують персональну інформацію. Увага: для обслуговування картки в банку є вся необхідна інформація, конфіденційні дані запитують лише шахраї.

Шахрайські сайти в інтернеті для оплати комунальних послуг. Фішингові сервіси пропонують клієнтам заповнити платіжну форму: номер картки, термін дії, тризначний код безпеки зі зворотного боку картки, код SMS від банку. Злочинці використовують отриману інформацію, щоб украсти гроші з рахунку. Увага: для безпечної оплати в інтернеті перевірте, чи не внесений веб-ресурс до “Чорного списку шахрайських сайтів” Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЄМА. На перевірку ви витратите лише кілька хвилин, але будете впевнені, що здійснюєте безпечну оплату в інтернеті.

Також кілька днів тому Національна поліція України зафіксувала нову шахрайську схему, яка дозволяє зловмисникам красти гроші з банківських карток. Вона складається з кількох етапів і наразі виявлена в Миколаєві. Шахраї спекулюють на доплатах по 1000 грн для пенсіонерів. Спершу людина отримує SMS-повідомлення нібито від Національного банку України наступного змісту: “Вам було нараховано одноразову допомогу у надзвичайну ситуацію в розмірі 1000 гривень”. Також у повідомленні вказані номери телефонів “для довідок”. Поліція опублікувала також скріншот цього повідомлення, який розміщуємо під текстовою інформацією. Особа, яка отримала смс про нарахування, але надходження грошей не виявила, намагаючись з’ясувати причину, телефонує за довідковими номерами, вказаними в смс. Але спілкується не з представниками банку а з аферистами. Шахраї випитують особисті дані у громадян, щоб нібито перевірити, чи не сталась помилка, і, отримавши таким чином бажану інформацію, крадуть гроші з банківських карток. На такі повідомлення не потрібно відповідати, не телефонувати за вказаними в них номерами, не переходити за посиланнями з SMS та не повідомляти свої персональні дані, дані платіжних карток і будь-яку інформацію про свої рахунки.

Національний банк України застерігає:

  • працівники банків не мають права та повноважень запитувати ваші персональні дані, ПІН-коди до платіжних карток, динамічні коди підтверджень та будь-яку іншу інформацію стосовно ваших рахунків;
  • у разі нарахування будь-яких пенсійних, соціальних чи інших державних виплат (зокрема, одноразової допомоги в розмірі 1000 грн) банки не телефонують клієнтам, не пишуть SMS-повідомлень, не запитують номер платіжної картки, термін її дії та інші персональні дані.

Насамкінець нагадаємо загальні правила безпеки карткових рахунків:

  1. Завжди зберігайте в таємниці дані вашої картки.
  2. Ніколи та за жодних умов не повідомляйте телефоном дані ваших карток та рахунків: термін дії картки; тризначний код безпеки на зворотному боці картки (код CVV2/CVC2); паролі, які банк надсилає в SMS-повідомленнях; PIN-код картки; паролі, що надходять вам у SMS-повідомленнях; пароль до інтернет-банкінгу; особисті ідентифікаційні дані (серія та номер паспорта, “таємне слово”, останні операції за карткою).
  3. Здійснюйте платежі в мережі Інтернет лише на захищених і перевірених сайтах.
  4. Перед використанням банкомата уважно огляньте його зовні та утримайтеся від користування, якщо виявили підозрілі пристрої на клавіатурі або біля карткоприймача.
    Закликаємо вас залишатися вдома, подбати про власну безпеку та безпеку рідних. Повідомте батьків, інших родичів, знайомих, які отримують пенсійні виплати про небезпеку шахрайських дій. Бажаємо здоров’я!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.